lørdag 16. april 2011

Siste uke i Mackay

Nå begynner det sakte, men sikkert gå opp for meg at Australia oppholdet mitt for alvor holder på å gå mot slutten. Kofferten er pakket, rommet er ryddet og vasket, ingen bilder igjen på veggene og alt føles ganske tomt og rart. I morgen reiser jeg nemlig til Brisbane, for så å være der i to dager og kose meg sammen med Ida og Sofi, før jeg vender nesen mot verdens vakreste land. Så idag var med andre ord min siste dag i Mackay, helt sykt. Har vært veldig busy den siste uken, så får vel gi dere en liten update hva jeg har fortatt meg, hihi. Forrige helg var jeg med min austalske bestevenn Kira hele helgen. På fredagen hadde vi moviemaraton med (litt for mye) comfort food. Prøvde blant annet de nye m&m's med peanottsmør, vet ikke om de har de i Norge? Uansett, de var helt sykt gode, anbefales på det sterkeste. Jaja, heia dietten! På lørdagen skulle vi egentlig i bursdagsbesøk, men vi endte opp med sove hos Kendall istedet. Veldig koselig. Hun har btw det fineste huset, er skikkelig hippie/surfeinspirert, gotta love it! Men jo, verdens beste område-representant gav Ida og meg fri mandag og tirsdag, så da utnyttet vi det etterlengtede solskinnet for fult og tilbragte begge dagene med å steke på the lagoon. Helt herlig, godt å få litt skikkelig farge på skrotten! På onsdagen kom vi oss tilbake på skolebenken og torsdagen ble min siste skoledag på Mackay North noesinne, helt surrealistisk følelse! Er så rart å tenke på at jeg aldri skal tilbake dit. Etter skolen dro Ryan, Kira og meg på late night på C-land og feiret at jeg faktisk har sommerferie (ingen skole før august, love my life) med iced chocolate. Etterpå sov jeg hos min kjære Ida, vi har sikkert hatt sånn 50 overnattinger sammen i løpet av de siste 10 månedene, hoho. Er så enkelt siden vi bor så nære og fungerer som hånd i hanske sammen. På fredag dro the norwegian girls på the lagoon for siste gang og vi endte begge opp røde som hummer. På kvelden hadde vi goodbye dinner på Sorbellos. Vi var vel omtrent 18 stykker og var utrolig koselig å få samlet de nærmeste for en aller siste gang. Enkelte kom jeg ikke til å møte på resten av helgen, så endte med at jeg tok tårene fatt, huff liker ikke dette! Fikk forresten mange gaver og fine kort. Fikk blant annet et bommerang smykke av vennine, siden "boomerangs always come back". Nåwi goot altså, synes det var en smule søtt. Kira hadde ditched familie turen til Townsville for å tilbringe de siste dagene med meg, så hun flyttet derfor inn for helgen :-) I går hadde Ryan avskjedskveld for Ida og meg, så fikk møtt på de fleste kjente og kjære. Til tross for omstendighetene storkoste jeg meg! Etter å ha sagt hade til alle stakk Kira og meg hjem og før vi visste ordet av det fikk vi et skikkelig tåre utbrudd og vi endte begge opp med panda øyne. Hun er vel den jeg gruer meg aller mest til å si hade til. Fysj, jeg liker ikke goodbyes! I dag har jeg fått pakket og ryddet skikkelig, kan ikke tro at alle tingene mine kom seg ned i kofferten, har vel og merke en liten mistanke av at Lissa må betale overvekt i morgen. Men skal ta å kjøpe meg en litt skikkelig bag til håndbagasje i Brisbane, så jeg får fordelt vekten litt bedre til den store reisen begynner. På formiddagen møtte jeg Ida for lunsj og bytting av klær. Vi hadde vel sånn en pose hver med hverandre sine klær, hoho. I kveld var det taco night med vertsfamilien som stod på menyen, til tross for litt ups and downs i det siste, hadde vi en veldig koselig kveld. Nå ligger jeg i sengen og får rett og slett ikke sove. I morgen klokken 06.40 letter flyet fra Mackay. Så da får jeg sagt hade til mine nærmeste for aller aller aller siste gang. Ønsk meg lykke til, blir ingen mascara på meg i morgen får å si det slik. Men nå må jeg prøve å få meg litt søvn, skal ta å gi en lyd fra meg i Brisbane. I mellomtiden, take care. Og nå er det btw bare til å glede seg til at jeg kommer hjem, for nå kommer jeg faktisk! Love you all.

Mange klemmer fra Hanne Lise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar