tirsdag 15. februar 2011

Helgen og Valentines Day

Hei og hopp alle kjære og kjente/mamma. Har ikke skjedd så alt for mye siden sist, men siden jeg lovet gull og grønne skoger på bloggfronten tenkte jeg likevel det var på sin plass å komme med et aldri så lite blogginnlegg. Så jo. Har hatt en veldig fin, men ganske så travel helg. Var tre bursdager som stod for tur, merkelig hvordan de skulle hope seg opp på en helg. Så på fredagen feiret vi min venn Emma sin 17 årsdag og alle måtte kle seg ut. Jeg ente opp som en mexicaner uten sombrero? Jada, heldig med den. Uansett, var veldig kjekt :-) Sov over hos en vennine, som uten tvil har de søteste små søskene i hele den vide verden, utrolig nusselige. Litt kliss klass hører med vet dere. Men jo. Min kjære Summer har endelig fått lappen, eller P's som de kaller det down under. Så det ble feiret med road trip til Airlie Beach! Og ikke bekymre deg mamma, vi kom oss trygt fram og tilbake uten problemer eller bryting av noe fartsgrense. Var utrolig kjekt, god stemning og selv om det dog ikke var jeg som stod for kjøringen følte jeg meg ganske så selvstendig. Er så rart å tenke på at amigos både her og hjemme begynner å få lappen, kan ikke tro at jeg blir 18 om knappe fire måneder. Rynker som melder ankomst neste dere! Uansett, var full sol og alt for varmt i Airlie, så mesteparten av dagen ble tilbragt på den OK+++++ lagoonen der. Fikk også gjort litt shopping, men var flink jente og svidde faktisk ikke så mye denne gangen, ble bare et par sko på super pris til 5 dollar. Hurra for salg dere! Seinere på kvelden var jeg i surprise bursdag til Marie, vet nå ikke helt hvor overrasket hun ble, men kjekt var det iallefall. På søndag var jeg i enda en bursdag, denne gangen til skjønne Kirsty. Bbq bursdag på stranden med gode venner slår aldri feil også er det jo så australsk som det går an. På søndagen sov min norske tvilling Ida over, vi er faktisk utrolig like når det kommer til så og si alt. Nesten en smule freaky det der. Mange som faktisk har trodd vi var søsken, hoho. Så twinsa slappet av ved bassenget og etterpå ble det film og kakao. Jada, du hørte riktig, varm kakao i den australske høy sommeren. Sånn kan det gå når man har aircon på full guffe, brrr. Ellers har jeg vel ikke så mye mer i tankene. Jo, i går var det jo godeste Valentines Day og det er faktisk overraskende stort her. På skolen kunne man til og med kjøpe røde roser og sjokolade til sine kjære, som ble delt ut i homegroup av lærerne. Så i går gikk alle rundt med bamser, roser, sjokolade osv osv. På kvelden var jeg sammen med vertsfamilien og noen venner på picnic på stranden. Var utrolig koselig, god mat, solnedgang, stearinlys og godt folk. Håper det går fint med alle dere der hjemme, jeg har det iallefall helt fantastisk bra! Og om to uker skal jeg på skoletur med rettslæren til Brisbane. Vi skal være med i høyestrett og alt mulig, gleder meg noe enormt, woooo.
Mange klemmer fra Hanne Lise





2 kommentarer:

  1. Hei igjen, Hanne Lise.
    Ja, tenk å ha sommerbursdag i februar. Her derimot nærmer det seg vinterferie. En uke igjen. Og så nærmer det seg gjebursdager her også. Min beste bursdagsgave får jeg litt forsinket i år, for den er nemlig å få Hanne Lise hjem igjen. Men kos deg videre og slikk litt sol for oss også.
    Mamma

    SvarSlett
  2. hellu! høres ut som du nyyter dine siste dager:)
    GLEDER meg masse til du kommer hjem, ikke lenge igjen!!!:D:D jozien

    SvarSlett